Sunday, April 3, 2011

Sebelum Ourdoor Camping Kat Tasik Chenderoh Part 2........

Erm....Aktiviti seterusnya semiggu sebelum camping ialah kayaking....heee....aku ske bab kayak nyh....best wookkk.....tp tersangat2 la penat...latihan kayak nyh kami wat kat Tasik Shah Alam sebelah WetWold tu la...huhu....kelas D2C1 pon join skali....kami diajar dari basic dari pegang "paddle","anatomy of kayak" smpai la latihan kayak tu...kami diajar oleh senior kami Abg Itik,Abg Om & En Hisyam.....Aku ber"partner" dgn Mira...huhu...sbb aku lbih serasi dgn dye so sng la..kayak ni memerlukan "communication" yg baik..mule2 agk ssh nak imbangkan badan tu....hehe....tp ble da lme2 ok la gak...best...xlame lepas tu kami diminta buat Capsized...pada mulanya mmg xnak buat...tp sbb terpakse kan...so follow je la...huhuhu....ssh jgak la nak angkat kayak yg terbalik tu...aku nyh da la kecik je...xlarat nak tolak kayak yg da terbalik tu...so mira la yg menggunakan seluruh tenaga untk tolak kayak tu terbalik semula...hehehhe....lagi satu part yg sngt susah bile nak naik balik ats kayak tu...adeyh...mmg lame kot....huhuhu...kne menggunakan tenaga yg sngt2 la banyak..mmg payah....almaklum la...berat punggung...hehehe.....tp lepas buat capsize tu best plak...hehehe....mcm nak wat lagi...tp xsempat sbb kesuntukan mase darr....aku n mira cube berkayak n jd rescue je...hehehe....kami jugak belajar signal2 dlam kayak kalau ade kecemasan dan sebagainye...tp yg xbestnye ble naik je dari tasik shah alam tu.....badan aku gatal2....huhuhu...aku lupe yg aku elergi...huhuhu...xpasal2 je...tp ape pon ilmu kayak tu kitorg kne praktikkan bile camping nanti...

No comments:

Post a Comment